استارت انتخابات مجلس نهم :استعفای 52 مدیر دولتي در کشور -مجلس نهم:22


رييس ستاد انتخابات كشورگفت: 52 نفر از مقامات موضوع بند الف و ب ماده 29 قانون انتخابات ،‌استعفاهاي خود را براي شركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تقديم كرده‌اند و با استعفاي آنها موافقت شده است.


سيد صولت مرتضوي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب، افزود: 4 معاون استاندار، 7 فرماندار، 2 بخشدار و 30 نفر از مديران كل ستادي و استاني از دستگاه‌هاي مختلف اجرايي ،3 تن از ائمه محترم جمعه هم چنين برخي از معاونين فرمانداران و وزرا براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي استعفا داده‌اند.


وي با تاكيد بر اين‌كه در خصوص كاهش تعداد افراد استعفا دهنده در اين دوره ، نسبت به دوره‌ي قبل انتخابات مجلس آمار دقيقي وجود ندارد، گفت: اما در هر صورت ما روند كاهش را داشته‌ايم و به نظر مي‌رسد مديران اجرايي اقبالي به كانديداتوري براي مجلس نهم از خود نشان نداده‌اند.


مرتضوي در ادامه با بيان اين‌كه ما هم اكنون در ستاد انتخابات روند طبيعي را با تعامل با ساير دستگاه‌ها مخصوصا با دستگاه‌هاي نظارت پيش‌ مي‌بريم، اظهار كرد: زمان‌بندي براي آموزش‌هاي مناسب هم براي عموم مردم و هم براي مجريان انتخابات نيز در نظر گرفته و براي آن برنامه‌ريزي شده است و ما هم اكنون در حال تهيه اين متون آموزشي هستيم.


وي همچنين در خصوص بحث رايانه‌اي شدن انتخابات مجلس نهم نيز اظهار كرد: براي ما صحت و مشاركت مناسب مردمي در انتخابات مهم است و معتقديم به خاطر سرعت نبايد مشكلي در روند انتخابات بوجود بيايد.


مرتضوي گفت: در اين دوره اميدواريم بتوانيم در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه ،‌ انتخابات رايانه‌اي را برگزار كنيم.


وي همچنين در خصوص زمان انتشار اطلاعيه‌ شماره 3 ستاد انتخابات كشور نيز گفت: ما مي‌خواستيم اطلاعيه شماره سه‌مان را بعد از تصويب قانون مربوط به مدارك تحصيلي صادر كنيم، ولي استفساريه مجلس مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نگرفت و ما منتظريم تعطيلات تابستاني مجلس تمام شود و نمايندگان پس از بازگشت در اين مورد تصميم گيرد پس از آن شوراي نگهبان قانون را مورد تاييد قرار دهد تا ضمانت اجرا داشته باشد.


رييس ستاد انتخابات گفت: اطلاعيه شماره‌3، يك اطلاعيه كامل در خصوص مدارك تحصيلي داوطلبان خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا